Kulit wajah yang cantik: 8 rahsia peremajaan cepat di rumah

Penjagaan kulit

Suatu ketika dahulu, pemasar yang cekap dan licik menanamkan dalam pemikiran wanita kita yang rentan kepercayaan bahawa hanya krim mahal yang dapat menjadikan kulit kita cantik, dan semakin mahal krimnya, semakin baik kesannya. Tetapi kami sangat mempercayai stereotaip ini hingga ke hari ini dan setiap kali kami berharap bahawa "ini pasti akan membantu. "





Namun, belum lama ini, serangkaian kajian mengungkapkan telah dilakukan, yang membuktikan bahawa seberapa efektif krimnya, kerana kandungan pelbagai unsur kimia, ia tidak dapat menembusi kulit lebih dalam daripada 0. 15 mm. Ini kerana kulit adalah penghalang semula jadi tubuh dari faktor luaran, dan "di pintu masuk" ia menyekat sebarang bahan yang dianggapnya asing. Akibatnya, kesan "krim ajaib" hanya memberi kesan dangkal dan sementara pada dirinya.

Secara umum, fakta ini hanyalah satu pengesahan bahawa kulit yang cantik tidak dapat dicapai dengan krim sahaja. Sekiranya anda ingin menjadikannya sempurna, anda perlu mengusahakannya dengan cara yang kompleks: dari dalam - untuk mempercepat proses metabolik dan pembaharuan epidermis, meningkatkan pemakanannya dengan zat dan oksigen yang berguna, dan dari luar - dengan betul penjagaan dan kosmetik semula jadi, yang, bersama-sama dengan serangan dalaman, memberi kesan tambahan pada epidermis dan membantu memperbaiki keadaannya.
Bahan bermanfaat yang terdapat dalam ubat semula jadi atau rumah (tanpa pelbagai unsur kimia) lebih baik dirasakan oleh kulit dan menembusi lebih dalam.

Kulit wajah yang cantik: bagaimana mencapai dan kapan mengharapkan hasil?

Gadis dengan kulit yang cantik

Untukmenjadikan kulit cantik sempurnadan menghilangkan kerutan yang sekata, anda hanya memerlukan pengaruh aktif selama 8 minggu dari dalam dan luar. Kenyataannya adalah bahawa tempoh pembaharuan lengkapnya berlangsung tepat dua bulan. Oleh itu, jika selama ini anda berusaha bersungguh-sungguh untuk memperbaiki keadaannya, maka di pintu keluar anda boleh mendapatkan yang sangat bersih, baldu dankulit cantik. . .Cara pencapaiandan apa yang perlu dibuat? - ikuti cadangan kami setiap hari dan tidak lama lagi anda akan kagum dengan renungan anda sendiri.






Kulit cantik: berfungsi dari dalam

Tinggalkan tabiat buruk

Nikotin merosakkan kedai kolagen dan elastin. Protein ini adalah kerangka muda dan kecantikan kulit kita, mereka bertanggungjawab untuk kesegaran dan keanjalannya. Itulah sebabnya wanita yang merokok lebih awal menghadapi tanda-tanda penuaan pertama, berbeza dengan rakan sebaya mereka yang tidak merokok.
Di samping itu, dalam proses merokok, kerana vasokonstriksi dan melancarkan peredaran darah, kulit tidak menerima bahan berguna dan "pernafasan" semakin teruk. Akibatnya, secara beransur-ansur mengambil warna abu-abu atau kuning, sedikit menyerupai penampilan sihat dan berseri yang Anda inginkan.

Alkohol, selain menghancurkan serat kolagen dan elastin yang sama, juga mengeringkan badan, yang secara semula jadi mempengaruhi keadaan: ia kehilangan warna sebelumnya yang memerah dan sihat, kerutan awal muncul di atasnya kerana ketidakseimbangan kelembapan, dll.

Bercakap mengenai keseimbangan kelembapan

Penghidratan yang mencukupi adalah kunci untuk kulit cantik dan awet muda. Oleh itu, untuk mengekalkan keseimbangan air, anda perlu minum sekurang-kurangnya 2-2. 5 liter air setiap hari. Ini adalah air, dan bukan teh, jus atau kopi - tubuh menganggap semua ini sebagai makanan ringan.

Kulit cantik: bagaimana boleh dicapai dengan pemakanan

Keadaan wajah adalah jawapan kepada pemakanan kita. Sekiranya anda makan makanan yang diproses, makanan ringan, makanan yang tepu dengan lemak, bahan pengawet dan karbohidrat ringan, maka anda tidak seharusnya terkejut dengan pelbagai kerengsaan, ruam, dan kulit yang tidak sihat.

Lebih baik memilih makanan yang sihat. . . Oleh itu, anda bukan sahaja dapat mengetatkan bentuk badan anda, tetapi dapat memperbaiki keadaan kulit anda dengan jelas dan cepat. Lebih suka memanggang atau rebus untuk menggoreng - ini hanya akan menjadikan makanan lebih kaya dengan rasa, tetapi tidak akan membahayakan kulit atau badan. Tambahkan buah-buahan dan sayur-sayuran ke dalam diet anda, tetapi lebih baik memakannya segar, kerana semasa rawatan panas, sebahagian besar nutrien kehilangan khasiatnya yang berharga. Juga, makan buah-buahan kering dan kacang ketika anda menginginkan sesuatu yang tidak sihat atau manis.

Vitamin

Pastikan anda selalu mengambil vitamin. Sama ada melalui buah-buahan dan sayur-sayuran, atau dalam bentuk pil. Penting bagi kulit yang cantik untuk menggunakan vitamin C, E, A, D. Mereka mempercepat proses metabolik dan mengambil bahagian dalam sintesis kolagen. Dan ini, seperti yang disebutkan di atas, sangat penting untuk kulit.

Berjalan lebih banyak

Lari, keluar ke alam semula jadi, berjalan di hutan. Perkara utama ialah anda lebih kerap berada di udara segar sehingga, masuk ke dalam badan, sebanyak mungkin oksigen mengalir ke lapisan dalam kulit.

Lawati pakar dermatologi

Kulit adalah cermin badan kita, dan kebanyakan masalah kulit berpunca dari gangguan fungsi organ dalaman. Oleh itu, jika anda mengalami jerawat dan kerengsaan yang berterusan, anda harus berjumpa doktor kulit. Mungkin sebabnya adalah kerosakan usus atau hati.

Urut wajah anda

Keberkesanan urut dalam bidang kosmetologi telah dibuktikan oleh banyak kajian. Prosedur ini bukan sahaja menjadikan kulit lebih cantik, tetapi juga menegangkannya, melicinkan kedutan, memperbaiki warnanya, dan lain-lain. Urutan boleh dilakukan pada usia berapa pun - ia sama berkesan pada usia 17 dan 57 tahun. Satu-satunya perkara, urut tidak boleh dilakukan sekiranya terdapat kerengsaan, jerawat, ruam, dll.

Kulit cantik: bagaimana mencapainya dengan cepat - beralih ke kosmetik semula jadi

Kosmetik rumah bagus kerana ia 100% semula jadi, di samping itu, keberkesanan resipi ini dibuktikan oleh pengalaman keindahan sejarah yang paling terkenal, dari Cleopatra hingga banyak tokoh masyarakat zaman kita. Di rumah, anda boleh menyediakan bukan sahaja topeng, tetapi juga krim.

Tidak ada bahan eksotik yang diperlukan di sini, yang utama ialah ia mengandungi banyak bahan berguna. Jadi, sebagai contoh, untuk menyediakan krim muka buatan sendiri, anda perlu mengambil jeli petroleum kosmetik sebagai asas dan menambah bahan-bahan yang sesuai untuk jenis kulit anda.

Untuk topeng, protein atau kuning telur, tanah liat atau kanji paling sering digunakan sebagai komponen utama.

Untuk kulit keringtambah minyak pati (badam, biji anggur, jojoba, zaitun, kelapa, dan lain-lain), madu, krim masam, oatmeal, teh herba, tanah liat ke dalam komposisi.

Untuk berminyak: lemon, delima, kefir dan roti, tanah liat.

Untuk biasa: teh herba, ragi, putih telur, madu, garam laut, tanah liat.

Untuk kulit kombinasianda perlu menjaga perkara berikut: pada zon-T, sapukan produk untuk kulit berminyak, di pipi - untuk kulit kering.